Saturday 14 July 2012

Nukilan Seorang Suami.... (seperti yang diceritakan oleh seorang kawan rapat kepada saya)...

Assalamualaikum, saya adalah seorang suami yang telah dicurangi oleh isteri. Pada bulan ramadan lalu saya ada melakukan sembahyang hajat dan saya minta petunjuk dari Allah jika isteri saya ada membuat sesuatu yang tidak baik dibelakang saya tunjukkkanlah kepada saya. Dua bulan selepas itu iaitu oktober 2010 saya terbaca sms isteri saya dari seorang lelaki. Isteri saya mengaku dia ada hubungan dan sayangkan lelaki itu. Kami bergaduh besar dan hampir2 nak bercerai.. .

Setelah berfikir dan setelah isteri saya bersumpah dengan al-quran saya bagi peluang pada dia. Bagaimanapun, 5 bln selepas itu iaitu mac 2011 saya dapat tahu sebenarnya isteri saya masih berhubung dengan lelaki itu. Apabila saya minta penjelasan dari isteri dia beritahu dia tak boleh nak tinggalkan lelaki itu immediately dan tgh mencuba utk tinggalkan lelaki itu secara perlahan-lahan. Sepanjang tempoh 5 bulan ini juga saya byk buat sembahyang hajat mungkin sebab tu Allah bagi petunjuk kat saya yg isteri sy msh menipu saya. Kami bergaduh besar lagi dan

Saya ada call lelaki itu dan dia kata dia dah tinggalkan isteri saya tp suami sy msh cari dia.

Masalahnya walaupun isteri saya sanggup beersumpah dengan al-quran dan bersumpah jika kali ini dia msh berhubung dgn lelaki itu sesuatu yg buruk akan berlaku kepada emaknya tetapi saya sudah tidak percaya lagi pada dia. hati saya menjadi tawar dan kadangkala ada perasaan benci dalam hati saya pada isteri. Memang isteri cuba buat macam2 utk pulihkan keadaan tetapi bagi saya ianya hanyalah sebuah lakonan. Ini kerana dari bulan oktober hingga mac dia juga buat macam2 nak perbaiki hubungan kami tetapi dalam diam dia msh berhung dengan lelaki itu. Saya tidak dapat menerima hakikat isteri saya menikam saya dari belakang dan tiada rasa kasihan pada saya.

Saya pohon pandangan pembaca disini bagaimana utk saya kembali meyayangi isteri sepenuh hati dan percaya padanya dan mcmana nak buang rasa benci ini. Ini kerana jauh di sudut hati saya saya masih meyayangi perkahwinan saya dan anak saya. Pandangan dari semua saya dahului dengan jutaan terima kasih.

No comments:

Post a Comment